Studia z administracji od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Wielu osobom administracja kojarzy się z pracą sekretarki i parzeniem kawy, ale to bardzo stereotypowe i nieprawdziwe wyobrażenie. Studiując administrację zdobywa się szeroką wiedzę i kwalifikacje, które pozwalają na podjęcie interesującej i dobrze opłacanej pracy w sektorze państwowym, jak i prywatnym - w Polsce i zagranicą, od niższych szczebli administracji publicznej, rządowej i samorządowej, aż po struktury Unii Europejskiej.
Czym właściwie są studia administracyjne? Czego uczą, w jakim celu i co można dzięki nim osiągnąć? Studiując administrację zdobywa się wiedzę między innymi z zakresu zarządzania publicznego, funkcjonowania instytucji publicznych, prawa, zamówień publicznych i budżetowania. Studia z administracji uczą jednocześnie samodzielności i pracy zespołowej, a to przydaje się w każdym miejscu pracy. Podczas studiów studenci uczą się jak opracowywać projekty zadań organizacyjnych, jak tworzyć regulaminy, zapytania przetargowe, jak kierować zespołem ludzi, a przede wszystkim jak działać w sposób etyczny i zgodny z prawem.
Wszystkie specjalizacje studiów administracyjnych posiadają wspólny mianownik w postaci przedmiotów takich jak integracja europejska, prawo i instytucje europejskie, nauka o polityce, socjologia, decyzje rządowe, współczesne systemy polityczne, media, marketing polityczny, administracja publiczna, historia polityczna XX wieku, podstawy organizacji i zarządzania, czy ustrój samorządu terytorialnego. Wiedza ta da solidne podstawy, by w przyszłości podjąć pracę w administracji.
1. Organizacja i funkcjonowanie władzy sądowniczej w Polsce.
Praca dotycząca władzy sądowniczej oraz wymiaru sprawiedliwości w Polsce, zawierająca
następujące rozdziały: konstytucyjne zasady funkcjonowania władzy sądowniczej (zasada
niezawisłości sądowej, zasada instancyjności, zasada jawności postępowania), zasady
działania organów władzy sądowniczej (organizacja i organy sądów powszechnych, Krajowa Rada
Sądownictwa, Trybunał Konstytucyjny, itp.) oraz status prawny sędziego (w jaki sposób odbywa
się powołanie sędziego, obowiązki sędziów, itp.).
2. Działalność Policji a bezpieczeństwo państwa.
Praca dotycząca działalności Policji oraz jej wpływu na poczucie bezpieczeństwa
społeczeństwa, zawierająca trzy rozdziały: założenia metodologiczne badań własnych (tu
określenie przedmiotu, celu oraz przebiegu badań), Policja w systemie bezpieczeństwa
(przedstawienie pojęcia i zakresu ochrony bezpieczeństwa w państwie, prześledzenie genezy
oraz struktur policyjnych, itp.) oraz wpływ działalności Policji na poczucie bezpieczeństwa
społeczeństwa (Policja w ocenie mieszkańców powiatu, województwa, itp.).
3. Organizacja i zasady funkcjonowania wojskowych służb specjalnych.
Praca poruszająca zagadnienia związane z organizacją oraz zasadami funkcjonowania wojskowych
służb specjalnych, zawierająca trzy rozdziały: model wojskowych służb specjalnych (tu
przedstawienie pojęcia Wywiadu i Kontrwywiadu oraz określenie funkcji służb specjalnych),
struktura wojskowych służb specjalnych (tu m.in. usytuowanie wojskowych służb specjalnych w
systemie organów państwowych) oraz zadania i kompetencje wojskowych służb specjalnych.
4. Wybrane funkcje
konsula zawodowego.
Praca dotycząca wybranych funkcji konsula zawodowego, składająca się z czterech rozdziałów:
kwestie wprowadzające (geneza instytucji konsula, źródła prawa konsularnego), urząd
konsularny (organizacja urzędu konsularnego, jego członkowie, różnice między konsulem
zawodowym a honorowym), wykonywanie czynności konsularnych (rozpoczęcie i zaprzestanie
funkcji konsula) oraz wybrane funkcje konsularne (zbieranie informacji, funkcje w sferze
politycznej, komunikacji morskiej, żeglugi powietrznej).
5. Polityka Informacyjna w administracji publicznej.
Praca poruszająca zagadnienie polityki informacyjnej w administracji publicznej, składająca
się z czterech rozdziałów: zadania i funkcje administracji, urząd jako organizacja
publiczna, informacja w funkcjonowaniu administracji oraz informacja w procesie zarządzania
jednostką terytorialną. Przykładowe kwestie poruszone w pracy: struktura administracji
publicznej, cechy nowoczesnego urzędu, model zarządzania przepływem informacji w urzędzie
oraz informacja w procesie kształtowania wizerunku administracji.
6. Organy administracji.
Praca dotycząca organów administracji, zawierająca cztery następujące rozdziały: założenia
ustroju administracji rządowej w województwie, wojewoda organem administracji ogólnej,
wojewódzka administracja zespolona (urzędy wojewódzkie i ich organizacja, kierownicy
zespolonych służb, inspekcji i straży) oraz organy administracji zespolonej (ustanowienie,
powoływanie i odwoływanie organów administracji niezespolonej).
7. Rodzina zastępcza w Polsce.
Praca dotycząca rodziny zastępczej w Polsce, składająca się z pięciu rozdziałów: rozwój
instytucji rodziny zastępczej, regulacje prawne i podstawowe pojęcia, definicja i typologia
rodziny zastępczej, podstawy prawne funkcjonowania rodziny zastępczej oraz partnerzy rodziny
zastępczej. Praca porusza m.in. takie kwestie, jak piecza zastępcza a przysposobienie,
rodziny pomocowe, koordynator rodzinnej pieczy zastępczej oraz obowiązki rodziny zastępczej.
8. Przetarg jako sposób zawarcia umowy.
Praca poruszająca kwestię przetargu jako sposobu zawarcia umowy, składająca się z pięciu
rozdziałów: istota przetargu (geneza instytucji i jej rozwój, podstawy prawne, rokowania,
funkcje oraz przetarg w znaczeniu ekonomicznym), rodzaje przetargów (przetargi publiczne i
prywatne, nieograniczone i ograniczone, obligatoryjne i fakultatywne), prawne aspekty
poszczególnych etapów przetargu, wadium jako dodatkowy etap postępowania przetargowego oraz
unieważnienie umowy zawartej w drodze przetargu.
9. Przestępczość
zorganizowana we współczesnym świecie.
Praca dotycząca przestępczości zorganizowanej we współczesnym świecie, zawierająca cztery
rozdziały: pojęcie i geneza przestępczości zorganizowanej (rys historyczny, prawne i naukowe
definicje przestępczości zorganizowanej), kierunki działania zorganizowanych grup
przestępczych (zorganizowana przestępczość kryminalna, ekonomiczna i narkotykowa), systemy
zwalczania przestępczości zorganizowanej w Polsce (normy prawne i organy podległe ministrom
resortowym) oraz międzynarodowe systemy ochrony przed zorganizowaną przestępczością.
10. Zarządzanie i etyka w administracji publicznej.
Praca dotycząca zarządzania oraz etyki w administracji publicznej, składająca się z trzech
rozdziałów: charakterystyka administracji publicznej w Polsce, pracownicy organów
administracji publicznej oraz status wpływowej etyki administracyjnej. Przykładowe
zagadnienia poruszane w rozprawie: pojęcie i cechy administracji publicznej, podział
administracji publicznej w Polsce, zatrudnianie pracowników, wyzwanie etyczne administracji
publicznej.
Sprawdź naszą ofertę :