Pisanie prac z marketingu jest wyjątkowo przyjemne i pozwala rozwinąć skrzydła. O co chodzi? Ano o to, że marketing jest niezwykle szeroką dziedziną, która zapewnia ogromny wybór tematów prac i interesujących, wartych przedstawienia zagadnień.
W pracy dyplomowej z marketingu można m.in.:
Ilość ciekawych zagadnień, jak również intensywny i rozległy rozwój marketingu sprawiają, że bez trudu można wymyślić temat, na jaki nikt inny jeszcze nie pisał.
Każdy temat z marketingu, zarządzania czy reklamy zapewni studentowi niepowtarzalną okazję do usystematyzowania i pogłębienia posiadanej wiedzy, a nawet może w nim obudzić nowe pasje czy podsunąć pomysły na pracę zawodową. Jeśli więc chodzi o pisanie prac, marketing jest prawdziwą kopalnią pomysłów i możliwości.
1. Zachowanie konsumentów podczas zakupów online.
Praca poruszająca najważniejsze kwestie związane z zachowaniem konsumentów podczas
dokonywania zakupów za pośrednictwem sieci. Opracowanie składa się z trzech rozdziałów:
charakterystyka zakupów internetowych, aspekty prawne zakupów internetowych (w tym ochrona
konsumentów) oraz zakupy przez Internet – satysfakcja klienta a naruszenie praw
konsumenckich w świetle badań (założenia metodologiczne badań własnych, wyniki, podsumowanie
oraz wnioski).
2. Rola reklamy w kształtowaniu marki.
Praca dotycząca roli reklamy w kształtowaniu marki, składająca się z trzech rozdziałów:
istota, funkcje i rodzaje reklamy (radiowa, telewizyjna, prasowa, internetowa, ruchoma i
nieruchoma), psychologiczne efekty reklamy (społeczna funkcja reklamy, emocje w przekazie
reklamowym, czynniki mające wpływ na decyzje podejmowane przez konsumenta) oraz rola reklamy
w kształtowaniu dowolnie wybranej marki.
3. Analiza rynku sprzedaży internetowej.
Praca związana z analizą rynku sprzedaży internetowej, składająca się z trzech rozdziałów:
podstawowe zasady funkcjonowania sieci internetowych w społeczeństwie, rozwój sprzedaży
internetowej oraz polityka sprzedaży internetowej na przykładzie dowolnie wybranej firmy.
Zagadnienia poruszone w opracowaniu: początki sieci globalnej, dostęp do Internetu, historia
powstawania portali sprzedażowych, organizacja i bezpieczeństwo zakupów dokonywanych przez
Internet.
4. Nieuczciwość w reklamach.
Praca poruszająca najważniejsze kwestie związane z nieuczciwością w reklamach. Opracowanie
składa się z trzech rozdziałów: współzależność między marketingiem, promocją i reklamą
(ogólny zarys funkcji, zadań i celów marketingu, pojęcie reklamy w aspekcie prawnym i
marketingowym), oszustwo i nieuczciwość w reklamie – zagadnienia prawne oraz podstawowe
relacje pomiędzy art. 3 a art. 16 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji.
5. Wpływ reklamy telewizyjnej na konsumentów w Polsce.
Praca dokumentująca wpływ reklamy telewizyjnej na zachowania konsumentów w Polsce,
składająca się z pięciu rozdziałów: początki reklamy, jej definicja oraz istota, telewizja
jako najskuteczniejszy nośnik reklamowy (reklama telewizyjna na tle innych mediów: prasy,
radia), psychologia reklamy telewizyjnej – zarys teoretyczny, metodologia badań oraz
stosunek odbiorców do reklamy telewizyjnej – przedstawienie wyników badań i końcowych
wniosków.
6. Reklama a dziecko.
Praca dotycząca wpływu reklamy na dzieci, obejmująca trzy rozdziały: reklama dziecięca
(bohaterowie reklam dziecięcych, dziecko jako odbiorca reklam dla dorosłych, zamierzone i
niezamierzone rezultaty treści reklamowych), najważniejsze zasady związane z kierowaniem
reklam do dzieci (prawne i etyczne) oraz psychologiczne aspekty tworzenia reklam dla dzieci
(rodzaje bohaterów w reklamach dziecięcych, sposoby ukazywania najmłodszych w reklamach).
7. Plan marketingowy podstawą rozwoju przedsiębiorstwa
handlowo-usługowego.
Praca dotycząca planu marketingowego stanowiącego podstawę rozwoju przedsiębiorstwa o
profilu handlowo-usługowym. Opracowanie składa się z trzech rozdziałów: istota i rola planu
marketingowego w rozwoju firmy (pojęcie i struktura planu marketingowego), wdrażanie planu
marketingowego w przedsiębiorstwie oraz rozwój firmy handlowo-usługowej (specyfika firmy
handlowo-usługowej, planowanie i wdrażanie strategii rozwoju).
8. Konkurencyjność marek własnych.
Praca dotycząca konkurencyjności marek własnych, zawierająca cztery rozdziały: konkurencja –
teoria i praktyka (definicja, rodzaje i formy konkurencji), marka w strategii marketingowej
przedsiębiorstwa (istota i funkcje marki, wizerunek a tożsamość marki), marki własne –
charakterystyka (marki producenckie, sklepowe, typologia marek własnych),
wielkopowierzchniowe przedsiębiorstwa handlowe a marki własne.
9. Internet jako silna broń działalności marketingowej firmy.
Praca poruszająca kwestię Internetu jako silnej broni działalności marketingowej firmy,
składająca się z czterech rozdziałów: charakterystyka sieci internetowych (rozwój Internetu
na świecie i w Polsce, rodzaje dostępu do globalnej sieci), wykorzystanie instrumentów
internetowych w e-biznesie, wykorzystanie witryn internetowych w procesie marketingowym
firmy oraz zastosowanie marketingu internetowego na przykładzie firm o różnym profilu
działalności.
10. Założenia współczesnych strategii marketingowych.
Praca opisująca najważniejsze założenia współczesnych strategii marketingowych, składająca
się z trzech rozdziałów: rola i zadania marketingu w procesie zarządzania przedsiębiorstwem,
ustalenie pozycji przedsiębiorstwa na rynku a proces podejmowania decyzji strategicznych
oraz podstawowe strategie marketingowe. Zagadnienia poruszone w pracy to m.in.: funkcja
marketingu w przedsiębiorstwie, otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa, pojęcie i rodzaje
strategii marketingowych.
Sprawdź naszą ofertę :