Wśród wielu kierunków studiów prym wiedzie zarządzanie. Studia z zakresu zarządzania można podjąć w wielu uczelniach państwowych i prywatnych. Studiować zarządzanie jest i modnie i pożytecznie. Zarządzanie to bardzo ogólna nazwa kierunku studiów, za którą idą dziesiątki interesujących specjalizacji, a po studiach jeszcze więcej równie interesujących i pozwalających na rozwój osobisty stanowisk pracy. Zarządzanie jako kierunek studiów pojawiło się w początkach lat 90. XX wieku, co związane było z ówczesnymi zmianami ustrojowymi w Polsce. Kierunek ten, wywodzący się z nauk ekonomicznych, ewoluował pod wpływem zmieniających się potrzeb rynkowych, a z biegiem czasu na rynku pracy zaczęto poszukiwać specjalistów do spraw zarządzania, wykwalifikowanych w wąskich dziedzinach. Niczym grzyby po deszczu zaczęły powstawać kolejne specjalizacje zarządzania, takie jak zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzenie informacją, zarządzanie finansami, zarządzanie i marketing, zarządzanie instytucjami kultury etc. Zarządzanie jest sztuką docierania do celu poprzez rozsądne planowanie oraz racjonalne wykorzystywanie dostępnych środków i możliwości.
Głównym celem studiów jest wykształcenie umiejętności potrzebnych do zarządzania przedsiębiorstwem. Studenci zarządzania opanowują przede wszystkim wiedzę z zakresu planowania, organizowania, kontrolowania, logistyki oraz motywowania. Absolwent Zarządzania jest merytorycznie i praktycznie przygotowany do kierowania pracą innych ludzi, opracowywania planów marketingowych firmy z uwzględnieniem prawa cywilnego, handlowego i prawa pracy oraz zarządzania poszczególnymi elementami działalności gospodarczej. Zarządzanie to umiejętność podejmowania trafnych decyzji oraz realizowania tych planów, które przyniosą relatywnie największe korzyści. To, czy studia z zarządzania będą przyjemne i bezstresowe, czy raczej będzie się je wspominać przez pryzmat nocy zarwanych na naukę, a przede wszystkim - czy po studiach z zarządzania dostanie się pracę, zależy w dużej mierze od rodzaju specjalizacji, jaką wybierze student. Zarządzanie kulturą z pewnością dostarczy wielu umiejętności, a przy tym same studia będą przyjemne i ciekawe, ale ilość miejsc pracy w kulturze od lat jest na bardzo niskim poziomie. Większe szanse na rynku pracy będzie miał absolwent zarządzania finansami, ryzykiem czy jakością. Niemniej jednak, decydując się na studia z zakresu zarządzania, student zdobywa szeroką wiedzę i umiejętności praktyczne, które otwierają drogę do dobrej pracy etatowej, jak i prowadzenia własnej firmy.
Kadra zarządzająca potrzebna jest właściwie w każdej firmie. Istotna jest wiedza zdobyta w trakcie studiów, ale ważniejsza od niej jest umiejętność poruszania się w meandrach współczesnego świata. Na rynku pracy pojawiają się ciekawe oferty skierowane do osób kreatywnych, mających nowatorskie pomysły, otwartych na świat i nowości, potrafiących zorganizować pracę sobie i innym; liczy się samodzielność, jak i umiejętność pracy w zespole. Pracy można szukać w instytucjach państwowych jak i firmach prywatnych. Na rynku pracy na absolwentów zarządzania czekają stanowiska specjalistów, kierowników czy dyrektorów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania relacjami z klientem i pozyskiwania klientów, zarządzania wartością firmy, zarządzania finansowego, zarządzania projektami, zarządzania nieruchomościami, zarządzania kapitałem niematerialnym, zarządzania środowiskiem, zarządzania jakością, zarządzania ryzykiem, zarządzania stresem, emocjami, problemami i konfliktami lub zarządzania czasem, wiedzą i kulturą. Pomimo tego, że absolwentów zarządzania jest wielu, gospodarka nieustannie się rozwija i z każdym rokiem potrzebuje coraz lepiej zorientowanych w swojej, często wąskiej, dziedzinie fachowców. Stanowiska takie są także coraz lepiej opłacane, a sama praca potrafi dostarczyć wiele satysfakcji, warto więc studiować zarządzanie.
1. Zastosowanie marketingu w działaniach menedżera.
Praca dotycząca zastosowania marketingu w działaniach menedżera, składająca się z trzech
rozdziałów:
marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem (istota zarządzania firmą, główne cele
przedsiębiorstwa,
zadania marketingu), miejsce menedżera w marketingu (pojęcie menedżera, rola i znaczenie
menedżera,
decyzje menedżerskie, cena jako obszar decyzji podejmowanych przez menedżera) oraz analiza
wpływu
menedżera na przedsiębiorstwo z punktu widzenia pracownika (na przykładzie wybranych firm).
2. Zarządzanie kadrami.
Praca poruszająca tematykę zarządzania kadrami, zawierająca cztery rozdziały: zarządzanie
kadrami i
znaczenie tego procesu w funkcjonowaniu firmy, procesy rekrutacji (dobór zewnętrzny i
wewnętrzny,
rozmowa kwalifikacyjna jako metoda badania cech charakteru, testy psychologiczne jako
alternatywne
metody rekrutacji, selekcja na podstawie zgromadzonych danych), tworzenie profili osobowych
przyszłych pracowników oraz badania własne.
3. Dobór pracowników w przedsiębiorstwie.
Praca poruszająca najważniejsze kwestie związane z doborem pracowników w przedsiębiorstwie.
Opracowanie składa się z trzech rozdziałów: dobór pracowników w teorii (marketing
personalny,
rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna, modele selekcji, najczęściej popełniane błędy podczas
selekcji
pracowników), metodologia badań (charakterystyka badanego przedsiębiorstwa, uzasadnienie
przedmiotu,
celu badań i hipotezy) oraz przedstawienie wyników badań własnych.
4. Rola menedżera przyszłości.
Praca opisująca rolę menedżera przyszłości, składająca się z trzech rozdziałów pt.: menedżer
we
współczesnej organizacji (pojęcie menedżera, cechy i umiejętności menedżerów, współczesne
wyzwania
stawiane menedżerom), organizacja pracy menedżera przyszłości (doskonalenie samego siebie,
czas
pracy, wizerunki menedżerów jutra) oraz krótka charakterystyka sylwetek legendarnych
menedżerów
sukcesu (Bill Gates, Henry Ford I, Jack Welch).
5. Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie.
Praca poruszająca problematykę zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie, składająca się
z
trzech
rozdziałów pt.: teoretyczne zasady zarządzania marketingiem (istota i cel zarządzania
marketingiem,
strategia marketingowa, formy konkurencji), charakterystyka dowolnego rynku (np.
krawieckiego,
motoryzacyjnego, spożywczego) wraz z zasadami sprzedaży, strukturą organizacyjną firmy,
procesem
produkcji oraz strategia firmy (misja i rynek przedsiębiorstwa, plany strategiczne).
6. Efektywność czasu pracy kierownika.
Praca dotycząca efektywności czasu pracy kierownika, obejmująca trzy rozdziały pt.: istota
kierowania (najważniejsze funkcje i style kierowania, warunki sprawnego kierowania,
znaczenie
czasu
podczas kierowania), pomiar oraz normowanie czasu pracy (metody pomiaru czasy pracy,
techniki
normowania czasu pracy) oraz badanie i wykorzystanie czasu pracy kierownika (założenia
metodologiczne, charakterystyka badanej próby, analiza i końcowe wnioski).
7. Zarządzanie strategiczne w małych i średnich przedsiębiorstwach.
Praca omawiająca najważniejsze kwestie związane z zarządzaniem strategicznym w małych oraz
średnich
przedsiębiorstwach. Opracowanie składające się z czterech rozdziałów: zarządzanie w małych i
średnich firmach (małe i średnie firmy w polskiej gospodarce, otoczenie konkurencyjne,
oddziaływanie
sfer otoczenia na przedsiębiorstwa), istota analizy strategicznej w małych i średnich
firmach,
charakterystyka badanej firmy (na dowolnym przykładzie) oraz analiza strategiczna w
przykładowym
przedsiębiorstwie.
8.Administrowanie zakładem opieki zdrowotnej.
Praca poruszająca różnorodne aspekty związane z administrowaniem zakładem opieki zdrowotnej.
Opracowanie składa się z czterech rozdziałów pt.: pojęcie i rodzaje zakładów
administracyjnych,
podmioty administrujące publicznym zakładem opieki zdrowotnej, najważniejsze zasady
świadczenia
usług medycznych w publicznym zakładzie opieki zdrowotnej oraz kontrolowanie publicznych
zakładów
opieki zdrowotnej.
9. Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu.
Praca dotycząca zarządzania projektem innowacyjnym produktu, składająca się z trzech
rozdziałów:
zarządzanie zmianą i projektem innowacyjnym (na czym polega innowacyjność produktu, fazy
projektu
innowacyjnego, zakres zarządzania projektem innowacyjnym), innowacje – źródła i istota
barier
innowacyjnych, innowacje na podstawie dowolnie wybranego przedsiębiorstwa (krótka historia
firmy,
doświadczenia przedsiębiorstwa w zakresie wdrażania innowacji).
10. Rola komunikacji w efektywnym zarządzaniu organizacją.
Praca opisująca rolę komunikacji w efektywnym zarządzaniu organizacją, składająca się z
trzech
rozdziałów: kompleksowy wymiar komunikacji, komunikacja w organizacji oraz rola komunikacji
w
efektywnym zarządzaniu organizacją. Kwestie poruszone w pracy: cechy, funkcje i formy
komunikowania,
bariery w komunikowaniu, nowe media w procesie komunikowania społecznego, menedżerowie i ich
wpływ
na komunikację.
Sprawdź naszą ofertę :