Studia na kierunku marketing cieszą się sporym zainteresowaniem wśród młodych osób, zwłaszcza, że pozwalają zdobyć kompleksową wiedzę z zakresu działań marketingowych oraz najnowocześniejszych narzędzi szeroko rozumianej promocji, w szczególności reklamy w różnych odmianach (telewizyjnej, prasowej, radiowej oraz internetowej). Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia (licencjackich), naukę można kontynuować na studiach magisterskich (drugiego stopnia). Obroniona praca magisterska na kierunku marketing i uzyskany dyplom z dobrą oceną otwierają absolwentowi drzwi do kariery w branży reklamowej.
Program studiów został opracowany w ten sposób, aby studenci mogli zapoznać się z różnymi obszarami pracy w dziedzinie marketingu, począwszy od obsługi klienta, aż po działy planowania, strategii oraz analizy. W ramach specjalnościowych przedmiotów wykładanych na tym kierunku można wyróżnić chociażby badania marketingowe, zachowania konsumentów, nowoczesne technologie w marketingu, marketing międzynarodowy czy podstawy działalności biznesowej. Część przedmiotów, w szczególności tych z obszaru kreacji czy strategii, ma raczej warsztatowy charakter, mając na celu przygotowanie studentów do stosowania określonych narzędzi w praktyce.
Kwalifikacje zdobywane podczas studiów na kierunku marketing to przede wszystkim:
Obroniona praca magisterska i ukończone studia drugiego stopnia na kierunku marketing umożliwiają poszukiwanie pracy na wielu różnych stanowiskach. Perspektywy zatrudnienia absolwenta marketingu, reklamy i nowych mediów są bardzo szerokie, gdyż taka osoba może ubiegać się o pracę w domach mediowych, agencjach reklamowych, portalach internetowych, agencjach eventowych, agencjach marketingowych, mediach (prasa, radio, telewizja, Internet), a także w działach marketingu, promocji i PR w przedsiębiorstwach, urzędach oraz instytucjach państwowych.
1. Rola i znaczenie technik multimedialnych w dynamizowaniu działań
promocyjnych.
Praca magisterska dotycząca roli oraz znaczenia technik multimedialnych w dynamizowaniu
działań marketingowych. Przykładowe kwestie, które mogą zostać poruszone w pracy: miejsce
promocji w kompozycji marketingowej, reklama jako skuteczna forma promocji, współczesne
reklamy stosowane w oparciu o nowoczesne techniki multimedialne, Internet innowacyjnym
medium reklamowym, globalna sieć a tradycyjne formy reklamy.
2. Budowa strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
Praca dotycząca budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa, składająca się z
czterech rozdziałów: podstawy marketingu (pojęcie oraz rola działań marketingowych),
strategia marketingowa przedsiębiorstwa (strategie konkurencyjne, nakierowane na nabywców,
ze względu na udział przedsiębiorstwa w rynku), etapy tworzenia strategii marketingowej,
zasady dotyczące przygotowania planu marketingowego .
3. Strategie marketingu przemysłowego na rynku Unii Europejskiej.
Praca magisterska poruszająca wybrane kwestie związane ze strategiami marketingu
przemysłowego na rynku Unii Europejskiej. Przykładowe zagadnienia, które mogą zostać
zaprezentowane w pracy to: przedsiębiorstwo przemysłowe i jego otoczenie, marketing na rynku
dóbr przemysłowych, procedura budowania strategii marketingowej, zarządzanie dystrybucją,
procesy globalizacji rynku, rozwój marketingu globalnego.
4. Marketing w turystyce.
Praca magisterska dotycząca wybranych zagadnień związanych z działaniami marketingowymi
prowadzonymi w branży turystycznej. Przykładowe kwestie, które mogą zostać poruszone w
opracowaniu: marketing turystyczny – definicja oraz cele, pojęcie, zakres i istota rynku
turystycznego, segmentacja rynku turystycznego, usługi jako produkty marketingowe, pojęcie
produktu turystycznego, struktura oraz cechy produktów turystycznych.
5.Manipulacja perswazja w reklamie.
Praca magisterska dotycząca manipulacji oraz perswazji w reklamie, składająca się z czterech
rozdziałów: definicja i formy przekazu reklamowego (istota, pojęcie oraz funkcje reklamy,
rola środków masowego przekazu w działaniach reklamowych), perswazja słowno-symboliczna w
reklamie (rola i miejsce jednostki w reklamie), przedstawienie założeń badań własnych oraz
prezentacja i analiza wyników badań własnych.
6. Marketing sektora
magazynowego.
Praca poruszająca wybrane zagadnienia związane z marketingiem sektora magazynowego,
składająca się z trzech rozdziałów: ogólna charakterystyka magazynu i usług magazynowych (na
czym polegają usługi logistyczne, istota magazynowania jako usługi logistycznej), marketing
w działalności usługodawców logistycznych oraz działalność marketingowa na przykładzie
dowolnie wybranej firmy działającej w sektorze usług magazynowych.
7. Stereotyp płci w reklamie telewizyjnej.
Praca magisterska dotycząca kwestii stereotypów płci w reklamie telewizyjnej, obejmująca
trzy-cztery rozdziały. Przykładowe zagadnienia, które mogą zostać poruszone w opracowaniu:
problematyka stereotypów płci w reklamie na przykładzie wybranych teorii i wyników badań,
kobieta tradycyjna i nowoczesna, mężczyzna tradycyjny i nowoczesny, płeć a skuteczność
przekazu reklamowego oraz różne wizerunki płci przedstawiane w środkach masowego przekazu.
8. Budowa relacji z klientami na przykładzie spółki produkcyjnej.
Praca dotycząca budowania relacji z klientami na przykładzie dowolnie wybranej spółki
działającej w sektorze produkcyjnym. Przykładowe kwestie, które mogą zostać poruszone w
pracy: marketing partnerski w działalności przedsiębiorstwa, tworzenie relacji z partnerami
biznesowymi a wzrost konkurencyjności firmy, etapy kształtowania relacji z partnerami,
narzędzia nawiązywania relacji z partnerami, itp.
9. Wpływ reklamy społecznej na zachowania społeczne.
Praca magisterska przedstawiająca wpływ reklam społecznych na zachowania społeczne,
składająca się z trzech-czterech rozdziałów. Zagadnienia, które mogą zostać poruszone w
opracowaniu: różnice między reklamą społeczną a reklamą komercyjną, przykłady reklam
społecznych zrealizowanych w Polsce, definicja marketingu społecznego – założenia i cele,
wpływ reklamy na kształtowanie postaw odbiorców, techniki perswazyjne stosowane w reklamach
i kampaniach społecznych.
10. Sztuka w reklamie na dowolnie wybranych przykładach.
Praca magisterska dotycząca sztuki w reklamie na dowolnie wybranych przykładach, zawierająca
trzy-cztery rozdziały. Przykładowe zagadnienia, które mogą zostać poruszone w opracowaniu
to: początki sztuki i reklamy – rys historyczny, sztuka i reklama w czasach obecnych (np. na
przestrzeni ostatnich dwudziestu-dziesięciu lat), reklama jako forma sztuki i współczesnego
przekazu, działania perswazyjne wykorzystywane w reklamach.